Kulturystyka kobiet

Pośród licznych dyskusji i kontrowersji, które budzi kulturystyka, najczęściej komentowanym tematem jest kulturystyka kobieca. Co prawda od 1970 roku odbywają się mistrzostwa w tej dyscyplinie dla kobiet, jednak ma ona tyle samo zwolenników, co przeciwników.

Kulturystyka kobieca niesłusznie jest utożsamiana tylko z ćwiczeniami fitness na szczupłą sylwetkę. Owszem, ćwiczenia kulturystyczne prowadzą do spadku masy ciała w obszarach, które zwykle magazynują tłuszcz. Jednak kulturystyka to, podobnie jak dla mężczyzn, sposób na wyrzeźbienie sylwetki. Jednak ze względu na specyfikę kobiecego organizmu, nie zawsze ukształtowanie symetrycznych i proporcjonalnych mięśni jest u kobiet możliwe. Wynika to z innej gospodarki hormonalnej (więcej estrogenów, mało testosteronu). Wiele kobiet wspomaga się w tym zakresie sterydami, jednak zaburzają one w większości naturalne funkcjonowanie organizmu poprzez doping.

Kulturystyka kobiet rozwija się jednak bardzo prężnie. Aby mówić o pełnym treningu kulturystycznym, potrzebne są odpowiednie przyrządy, a także zbilansowana dieta, uzupełnianie braków żywieniowych suplementami i porady trenerskie. Początkowo ćwiczenia mają na celu utratę wagi i budowę kondycji. Powinny być skierowane na wszystkie partie mięśniowe i powtarzane regularnie. Systematyczność to klucz do pięknej sylwetki, nie tylko u kobiet.

Pozostaje jeszcze kwestia estetyki: dla jednych perfekcyjnie wyrzeźbiona sylwetka kobiety budzi zachwyt, dla innych wiąże się z obrzydzeniem. Nie każdemu uwidocznienie mięśni się podoba, dla innych kobieta powinna być delikatna i zachować swoje kształty. To kwestia gustu.

Comments are closed.